Головна » 2015 » Листопад » 4 » Опис досвіду вчителя зарубіжної літератури
20:53
Опис досвіду вчителя зарубіжної літератури

Який він, сучасний вчитель? Суспільство ставить перед ним багато вимог. Проте, перш за все, сучасний вчитель має бути таким, яким він хоче бачити своїх вихованців, як говорив К. Ушинський. Моральні якості вчителя відіграють велику роль у вихованні та навчанні учнів. Бо не кожна дитина може бути відмінником, а от людиною вона повинна стати. І саме сформувати майбутню особистість – перше завдання вчителя. 

Нове - це завжди цікаво, інтригуюче, але й небезпечно. Переконана, що розпочинати роботу над впровадженням нової навчальної технології потрібно насамперед із переосмислення підходів до навчання, виховання, проведення уроку, спілкування з учнями. При визначенні проблеми мною були враховані такі умови: актуальність і співзвучність її сучасним педагогічним ідеям; комплексність; програма роботи над проблемою; обрана проблема має пронизувати всі форми роботи. Творчо працюю над реалізацією проблеми: «Використання ІКТ на уроках світової літератури».

Вважаю, що у сучасному інформаційному просторі дана технологія є актуальною. Ідея досвіду  допомагає мені підняти  на   новий рівень освоєння навчального матеріалу.

  Я завжди задаю собі питання: «Як  зробити урок цікавим і захоплюючим, як перетворити його на годину естетичної насолоди, хвилюючу мандрівку з учнями в незвідані світи, в таємниці людського серця? Як розширити прагнення учнів до знань?».

І, можливо, на деякі питання я можу дати відповіді. Я прийшла до висновку: впровадження  в практику роботи ІКТ, дає мені змогу зацікавити учнів  самостійним пошуком різних джерел інформації , розвивати їх творчі здібності, критичне мислення,   вміння аргументовано, розлого й образно висловлювати свої думки, судження, оцінки.

Використання ІКТ сприяє тому, що за короткий час особистість спроможна засвоїти та переробити великий обсяг інформації. Саме тому, на мою думку, наочне подання інформації має велике значення під час усіх етапів уроку.

Реалізацію ідеї здійснюю за такими основними напрямками:

  • залучення учнів до самостійного пошуку істини від образу, ідеї до осмислення змісту. Включення мисленнєві операції аналізу, синтезу з виходом на самостійні узагальнення  й висновки.
  • розвиток  критичного мислення;
  • розвиток  творчих здібностей;
  • розвиток особистості учня та його адаптація у світовому   інформаційному   просторі;
  • формування  інформаційної  культури  учнів, забезпечення   їх   інформаційних   потреб;
  • інтенсифікація  навчання і виховання за рахунок використання  ІКТ;
  • удосконалення   науково – методичного забезпечення  навчально – виховного  процесу;
  • оптимізація  освіти на  основі   використання інформаційно – комунікаційних   технологій

Використання ІКТ дає мені  можливість формувати мислення учня та розвивати учня – читача.

Вчитель вчиться все життя, тому маю педагогічне кредо: «Навчаючи, вчитись». З великим задоволенням  співпрацюю з вчителями району на засіданні творчої групи. 

Прагну, щоб кожен урок був чітко продуманий, завершений, емоційно і змістовно насичений пізнавальними завданнями, елементами самостійної творчості. Чітко визначаю мету уроку, домагаюся її розкриття. На уроці іде не оцінка прочитаного матеріалу, а відверта розмова, вияв позиції учня до прочитаного, позиції автора.

Для стимулювання творчого пошуку, розвитку творчих здібностей учнів передбачаю проведення нестандартних уроків, які позбавлені звичайних шаблонів, мають загальний, об'єднуючий початок - елементи рольової гри. Нестандартні уроки обов'язково містять творчі ситуації, які збуджують до співробітництва і співтворчості на уроці.

На своїх уроках при вивченні творів світової літератури я використовую наступні  форми, методи роботи:

  • виклад біографії письменника у формі художнього нарису;
  • аналіз художнього твору за сюжетно-композиційними вузлами;
  • індивідуальні та диференційовані завдання для учнів при опрацюванні тексту художнього твору;
  • проблемні запитання і завдання стосовно змісту і художніх особливостей твору;
  • дидактичний і роздавальний матеріал з його опрацюванням;
  • завдання на розвиток усного і писемного мовлення учнів на матеріалі виучуваного твору;
  • інтригуючий початок уроку літератури;
  • різні види графічного та звукотехнічного унаочнення до виучуваної теми (короткі відеофільми про життя автора; екранізації творів світової літератури; аудіо записи: виразного читання віршів, пісень і романсів на вірші відомих поетів; презентації до творів та до вивчення життя і творчості авторів);
  • різного роду зіставлення у процесі вивчення твору (з реальними подіями, з прототипами героїв споріднених за проблематикою творів, зіставлення літературних образів, зіставлення художнього твору з його екранізацією та ін.);
  • літературні ігри та вікторини стосовно певного художнього твору;
  • заслуховування літературних повідомлень і рефератів на задану тему.

Перелічені вище прийоми органічно поєднуються з основними методами викладання літератури: коментованим читанням твору, бесідою, шкільною лекцією, самостійною роботою учнів над твором. 

Підбиваючи підсумки своєї роботи, можу сказати: «У щасливій школі - щасливі діти». На першому місці - діти, любов до них. Усе роблю для того, щоб учні, яких навчаю, стали особистостями мислячими, самостійними, творчими, фізично здоровими і духовно багатими, а я впроваджувала у свою роботу те, що творить творчу особистість. Тому намагаюсь творчо, по-новому розв'язати актуальні завдання сучасної освіти, які спрямовані на гуманізацію та демократизацію навчально-виховного процесу у школі.

Переглядів: 1391 | Додав: Наташа | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar